Olösta mysterier...

Nu ska jag, Amanda, ge mig in på olösta fall från forna tider, här på min blogg ska jag besvara de frågor alla alltid velat veta.
1. Är avokadons kärna en kärna, eller är det ett ägg?
Forskning: "För att kunna konsumeras måste avokadon ha rätt mognadsgrad, då lossnar kärnan och skalet lätt och köttet har lagom mjuk konsistens" - vikipedia. Kött och "kärnan" lossnar.. Låter som om myten stämmer ännu!

Svar: En kärna. Jag öppnade helt enkelt en kärna. Kärna rakt egenom.
2. Är äggplantan, eller aubergine som det försöker dölja sitt riktiga namn med att kalla sig för, bara en planta, eller döljer den ett foster?

Svar: Även denna myten är knäckt, det är bara en planta. Hur vet jag? Dela på mitten såklart!
Det var allt för mig, detektiv Amanda. Mer fall kommer nog aldrig.
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Lisa

men vafan x) amanda <3

2011-01-09 @ 23:59:16
URL: http://lisart.devote.se

Här kan du kommentera, vettu! ;)

Namn:
Komma ihåg lilla mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0