Matlagning och tygtryckeri

Halli hallå. Jag började dagen med bild, då jag arbetade på min sopbehållare (som jag antagligen inte ens nämnt tidigare). Jag behövde såga av den en bit, för den såg ut som skit längst ner. Sen sandpapprade jag den slät och målade den typ mintgrön, jag kommer även måla dit ett ansikte senare :)! Glömde ta en bild när den var klar för dagen, men här är iallafall där den ser ut som skit och inte är sågad.


Efter det hade jag svenska. Vi lyssnade på en läskig ballad om en tjej som blir tagen av trollen.
Till lunch, vilket vi hade efter svenskan, åt vi makaroner / stuvade makaroner och falukorv / korv. Lisa fick en sten (broskbit eller i värsta fall skelett)
Jag och Lisa försökte göra tryck på tygpåsar men vi sög. Fast vi sög inte senare på dagen, men det kommer jag ju till senare!
På projektarbetet jobbade vi i de grupper vi jobbade i förra lektionen. Fast då var jag sjuk. Så jag skulle vara ensam idag, men vem pallar det när alla andra är i grupp? Så jag hoppade in i en sjuk grupp som planerar bok med skämt om bladlöss.. :S
Sen hade vi då matlagning. Vi lagade dubbelpanerad fisk, potatis och ljus sås. Till det hade vi rivna morötter, citron och dill.
Efter matlagningen återgick vi till tygkassandet. Vi lyckades trycka två. De två som Lisa gjort såklart. Jag sög. Fast jag har aldrig gjort det innan.
Det var väl allt!
Ciao!


Kommentarer

Här kan du kommentera, vettu! ;)

Namn:
Komma ihåg lilla mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0