Klinisk besatthet visad av grodlover, samt behov av information till hjärnan i form av matte all the time.

Hej bloggen. Jag har pluggat matte MASSA MASSA idag. Kanske inte så mycket då. Men jag har gjort det och jag har lärt mig. Det räcker för idag, okej. Jag städade åt mina grodor och malar idag. Se vad snygga grodorna var i miniakvariumet som de fick leka i tills stora huset var renoverat. Vid detta tillfälle stimmade malarna fortfarande och gick inte att fånga. Det gick sen, men den ena hade skitmycket damp och plaskade. Aja, som jag sa, se vad snygga grodor:
Ja, de har vatten, vilket det knappt ser ut som på bilden :/ Se vad snyggt deras bo blev. Vi ser då två grodor på denna bild. I högra hörnet och en som simmar upp. Observera. Studera.
Jag har 4 grodor och 2 malar. Jag har inte presenterat dem i min blogg någon gång, så lets do it now.
Grodor: Dennis, han är akvariets alfahane. Okej, han är den enda hanen, men om fler funnits hade han varit ledare. Han parar sig med damerna allt för ofta och hans parningsvrål låter alltid om nätterna. Det är faktiskt jätteovanligt för miniklogrodor att trivas i akvarium. Dennis har varit far åt ägg, som blev larver, som blev uppätna. Anledningen var att jag inte visste hur man hanterade ägg. Jag visste inte att man skulle flytta dem och när jag visste det, visste jag inte hur. Jag frågade nämligen om råd på nettozoo hos "grodexperten", men han blev jätteförvånad och sa att han aldrig hört någon lyckas med det och att han själv försökt -.-.. Mamman till ungarna var btw Mats-Maja. Hon hette först Mats, men växte sig stor och tjock, dvs han var en hon. Då blev det Mats-Maja. Hon är borta idag. R.I.P. För att återgå till Dennis kamrater så heter honorna Milla, Solbritt och Lasse-Maja. Ja, det låter som matsmaja, men det är inte samma namn okej. Jag har även haft grodor som hette Alfons och Mollgan. Mina malar heter Gollum och Gandalf. Jag hade en smeagol som har gått bort. R.I.P här också. Jag tror ni känner dem nu. Så låt mig visa mitt städade rum, som var jättefult innan.

Kommentarer

Här kan du kommentera, vettu! ;)

Namn:
Komma ihåg lilla mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0