Dora utforskaren

Igår var jag och Johannes ute på äventyr på köpingsviks alla mystiska klippor. Först tog vi oss igenom vackra klippor med släta torra ytor med fina floder som rann förbi, och fina vikingagravar osv. Men sedan spårade det ut och vi fick ta oss igenom snö, våtmark, stora stenras och hoppa på små hala stenar genom forsande floder, för att slutligen komma fram till elofs källa. För folk som inte vet vad det är ; k bry, orka förklara.
Iphonen dog efter detta fotografi, men som tur är hade jag med min xperia minifitt (betalade bussbiljetter med den, hade typ 120 kr på den :S ) Fy fan va den sög alltså. Men den sög mer förut. Nu går det att ladda den och allt :D
Det var verkligen sjukt jobbigt :S Seriöst. Jag höll på att trilla i vattnet en gång :(!
Vi hittade iallafall elofs källa när vi klättrat ner från bergen ner på cykelbanorna. För då kom Johannes på vart det var och man såg det klart från cykelbanan. Upptäcksfärden hade typ tagit 2 timmar :'(
Okej jag säger vad elofs källa är då.
Det är en myt om att en typ adelsdams man var på affärsresor, då började hon flörta med Elof, han ville inte för det trotsade gud. När mannen kom hem ljög damen om att Elof våldfört sig på henne. Då tog de Elof och la i en tunna och fraktade iväg honom. Elofs källa är typ där huvudet trillade av och är nu en önskegrej man går och kastar pengar i. Han är btw ett helgon i typ katolska kyrkan XD
I källan satt elof själv (groda) och vaktade.

Kommentarer

Här kan du kommentera, vettu! ;)

Namn:
Komma ihåg lilla mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0