Maat

God "morgon" (16:17)
Idag har jag tydligen skolkat. Jag var helt säker på att jag var ledig, men det var jag tydligen inte. Jag vaknade av att jag drömde en skum dröm om hogwarts och Elsa Billgren. Men iallafall, då hade jag fårt några snaps och sms, jag tänkte somna om men jag kände att jag kunde titta ändå. Var typ sms som "VAR ÄR DU?" och så vidare. Jag blev köttekaos och asförvirrad och det var för sent för att åka dit. Fattar inte hur man kan missa något sådant. Aja hade ändå bokat tvättid så var la bra att hinna med det iallafall. 
idag har jag coola kläder. näe. la mer upp bilden för att jag kände att jag fick kissie-ben.

Till brunch idag åt jag soppan som blev över igår, nybakat bröd och loka :-)

recept på soppan:
1 liter vatten
1 påse quornfile
1/2 påse wookgrönsaker
2 grönsaksbuljonger
1 paprika
2 lime
2 "rutor" äggnudlar
1 burk kokosmjölk
ca 1/2 deciliter sweet chili
Salt,svartpeppar, chiliflingor, paprikapulver och cayennepeppar.

koka upp vatten, buljong och wookgrönsaker. Låt koka tills buljongtärningarna smält. I med qourn,
kokosmjölk, chiliflingor och paprikan. Låt puttra ca 15 minuter. Koka nudlarna sålänge. Smaksätt med alla kryddor, lime och sweet chili (snåla inte, den ska vara stark) låt puttra någon minut till.
Häll nudlar i en skål och häll soppa över :-D gott utan nudlar med, tror jag skippar dem nästa gång.

Jag failade lite tyvärr med nyttigheten, men ska dra till gymmet sen och få bort den! Men den var fett god.

Ikväll ska jag fixa en ny header. HEJDÅ

Kommentarer

Här kan du kommentera, vettu! ;)

Namn:
Komma ihåg lilla mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0