Mysterielösning

Jag har tänkt lite på en fråga. Vad betyder snorkråka? Jag har fått känslan av att det är en snorig kråka, och jag är inte ensam. (ja, jag gjorde en snygg bild i photoshop på en snorkråka)

Om man sökte på "snorkråka" på wikipedia så blev man direktlänkad till snor. :/ Planen verkar falla.
Fakta om snor från wikipedia: "Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem."

Resultat: snorkråka är tydligen snor som torkat. Kråka vet jag inte varför det heter. Kråka är en fågel.


Kommentarer
Postat av: LIENE

hahahaha, bra fråga! varför heter det kroka? fast det kanske kommer ifrån ordet krok. Hmm..bläää, typ.

2011-02-17 @ 14:44:36
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Ida

Egentligen är det nog såhär:

Kråka brukar man söäga om t.ex en underskrift vilka brukar vara slarviga och trassliga typ.

Man kallar halvruttna/fallfärdiga hus för kråkslott för att de är typ trassliga och kryckliga.

Och snorbusar är ju inte direkt kub-formade eller klotrunda, de är slarviga och trassliga.

alltså kråkiga = Snorkråka

:D

2011-02-17 @ 20:40:26

Här kan du kommentera, vettu! ;)

Namn:
Komma ihåg lilla mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0